zondag 3 maart 2013


Kopjes, kopjes en nog eens kopjes

Even een paar foto's van mijn verzameling kopjes. Ik heb jullie eerder al deelgenoot gemaakt dat ik een verzamelaar ben. Een tik geërfd van mijn moeder, tenminste de 'servies-tik' dan. Voor de rest valt het wel mee, geloof ik. Vooral de kopjes met opdruk 'Te uwer verjaardag' en 'Ter herinnering aan uw 12 1/2 jarige Echtvereniging' vind ik erg leuk. Vroeger vierde je dat nog...;). Kopjes voor de man en de vrouw van verschillend formaat. Echt erg leuk.
Vandaag naar de sunday market gegaan in Amsterdam met zus en zwager. Laat daar nou een staande lamp staan met gestapeld serviesgoed als poot! Foeilelijk natuurlijk en niet meegenomen maar grappig was het wel.
Leuke dingetjes gekocht: mooie stempels, leuk blikje (voor postzegels) met hertjes erop. Lekker biologisch brood, vegetarisch pasteitje gegeten. Wat wil een mens nog meer?!

Fijne week.
Juffrouw Waardvleugel




11 opmerkingen:

  1. Prachtige verzameling en wat een heerlijke dag letterlijk en figuurlijk....
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een geslaagd dagje uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verzameling.... In jouw genre heb ik een koffie servies van Royal Albert. Het was van mijn schoonmoeder.... Old Country Roses. Er zijn ook nog diverse schalen en schaaltjes bij.
    Dus jij bent de hertjes zus.
    Verstandig dat je de serviesgoed lamp hebt laten staan. Je kunt er zelf wel één in elkaar zetten (ha ha).
    Mag je toch wel een beetje plagen!?
    Het was dus een heerlijke dag en er komen nog meer: het wordt lente en daar snak ik naar.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker mag je dat. En inderdaad de lamp kan ik zelf wel in elkaar zetten, ik begin dan maar met een ... Tja nou kan ik toch niet op de naam komen.... Oh ja etagere.
      Groet!

      Verwijderen
  4. wat ik nog meer wil ?
    nou een foto van het blikje met hertje natuurlijk !!
    :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echtvereniging... het woord alleen al! Ik was trouwens ook naar de Sundaymarket en ik vond die lamp echt geweldig. Maar ook die kleinere met de kabouters als voet. Niet gekocht, maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Te Uwer Verjaardag.... te grappig echt, je hebt een mooie verzameling hoor, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een leuk uitje.
    Leuk ook dat ik even in je servieskast mocht kijken.
    Laat je de aankopen ook nog zien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zus, je hebt je echt ingehouden, ik hoor het door de woorden heen. :-) @

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige verzameling kopjes heb je!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen