vrijdag 2 augustus 2013

Van alle markten thuis

Van de week, woensdag om precies te zijn (toen het iets minder heet was...;)), heb ik van 1 boom de appels er af gehaald. De vogels gingen er mee aan de haal en de appels leken rijp. Er hingen er ontzettend veel aan. Even geprobeerd te schudden, maar dan wordt het een beetje een chaos, dus toch maar de trap gehaald en neergezet. Dan kom je bij veel appels maar niet bij allemaal.
Jammer, maar het is niet anders. We hebben bewust gekozen voor een hoogstam-boompje, is leuker vinden wij.

Afijn, trap op en plukken dus. Nu weet ik weer een leuk cadeau voor mijn verjaardag: een plukschort. Want nu moest ik steeds met een appel of 5, 6 trap op en af.
Het resultaat mag er zijn. Een kistje vol heerlijke appels.


Maar ik was nog niet klaar zoals je ziet. We hebben een kruisbessenstruik en die doet het geweldig. Eerder al een bijna vol vergietje eraf gehaald, en nu dan nog een vol vergiet. Echt lekker zijn ze.

De appels staan in de 'koele' kelder, de bessen in de koelkast. Van het weekend de helft even invriezen zodat we ook in de winter nog kunnen nagenieten van de oogst.

.... en dat het maar een iets minder heet weekend mag worden...

Bezwete groet van Juffrouw Waardvleugel

12 opmerkingen:

  1. Mooie oogst en dat na zo'n slecht voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie oogst inderdaad, heb ook weleens fruitboompjes gehad maar steeds last van wormen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vroege appeloogst, wij zijn bezig met de pruimenpluk...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou,je hebt dus lekker veel kunnen plukken.
    En wat ziet het er heerlijk uit.

    Ik wens je een fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie oogst,even kijken bij Apple's drogen ,ook een heerlijke traktatie en heel niet moeilijk om te doen ,misschien een idee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appelmoes, appelcompote, heel erg graag!
    @

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, ik heb een woord: APPELTAART :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goeie oogst!! Ziet er heeerlijk uit :)
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoo wat een hoop,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een flinke en heerlijke oogst. Mooi om te doen! Ik was al zo blij met mijn courgetteoogst van twee stuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je weet nu dat ik een appelplukker voor hoogstambomen heb. Hoef je niet meer de ladder op en af. Kom hem maar halen als je hem nodig hebt.

    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen