dinsdag 1 oktober 2013

Mooi hè?!

Toen manlief enige tijd geleden jarig was gaf hij van te voren aan dat hij wel een workshop roofvogels wilde hebben. Dat leek hem zo leuk. Ik op zoek om vervolgens uit te komen bij een Roofvogelboerderij waar je je inderdaad kon inschrijven voor een workshop. Datum geprikt, betaald en het aftellen kon beginnen.

Nu zijn jullie op de hoogte van het feit dat ik van vogels hou, dus wilde ik als kijker mee. Zo gezegd, zo gedaan, afgelopen zondag. We hadden natuurlijk prachtig weer, volop zon en een straffe wind. Dus lekker aangekleed. Het begon met het verkrijgen van informatie over de verschillende vogels, koffie en koek om daarna een bezoek te brengen aan 'de stallen'. Prachtige grote uilen zaten daar en andere vogels. Echt mooi.

Maar het echte cadeau was natuurlijk zelf de vogels vast te houden en op te vangen na het vliegen.
Instructie werd gegeven en gestart met het vasthouden van 4 verschillende soorten vogels.

Een belevenis op zich! Dus flink wat foto's gemaakt, waarvan hier een impressie.

Bijzonder hoor die vogels vlak bij je. Die priemende kraalogen.


Die zachte veren!
Die slimme blik.
Best een gewicht.






Ik kan het iedereen aanbevelen. Het kost een beetje maar je krijgt een boel. We kunnen er even op teren. Op naar de volgende verjaardag.

Met groet van Juffrouw Waardvleugel

16 opmerkingen:

  1. prachtige foto's en die uilen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een bijzonder verjaardagscadeau. Nu heb ik al een vermoeden wat jij vraagt! De Meet en Greet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is zoooo leuk..... tof kado , ik heb wel een een verjaardagsfeestje gevierd voor mijn ene meiske en dan deden ze speciaal voor het groepje ook tekst en uitleg geven en mochten de kids ook allemaal vasthouden

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is origineler dan een ballonvlucht of zo !!!!
    Keitof !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was dus een schot in de roos. Prachtige vogels, maar ik houd ze liever wat op een afstand. Voor jou ook een mooi verjaardags cadeau. Gaat je man met jou mee.... Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een ervaring rijker dus.
    Echt een mooi cadeau.
    Beter dan een stropdas of sokken...HiHihi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn echt prachtig!! Het zijn echt vogels die respect af dwingen! Lijkt mij ook geweldig zo'n dag. Dit is een super cadeau! Nog van harte hoor!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhhhhhh wat ontzettend prachtig!!
    Wat een gaaf cadeau!!! (gefeliciteerd nog met je man!)
    Geweldig zeg, en lekker na genieten nu, ook van de mooie foto;s!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooooooooooooooooh, wauw!!!! wat ben ik jaloers nu !!!!
    En wat een prachtige foto's. Een te gekke ervaring lijkt me, heel , heel gaaf!!!
    Bedankt voor het delen van deze speciale ervaring <3
    Mijn dag is weer goed xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een bijzondere ervaring ... zo dichtbij!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Via de Vlier hier aangekomen, en ik blijf je graag volgen!
    Prachtig mooi cadeau! (gefeliciteerd met je man's verjaardag nog) zo te zien een prachtige dag! Zou ik ook heel graag willen doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig... (Maar mij lijkt het bet wel heel spannend!)
    Ik zag dat je bij mij volger was geworden, du kwam ik ook maar even bij jou kijken en ja, ik blijf hangen...
    Groetjes Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me idd een geweldig kado. Alsnog proficiat met je man zijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen